All These Things That I've Done

Okej, nu gör jag det.

Fasen vad jobbigt det är att blogg när man inte har bloggat på så länge! Det har ju hänt så mycket, så man vet inte vart man ska börja. Det har varit jul iallafall. Det ska jag nog skriva om:)

Men det börjar med att jag åkte hem till sthlm den 19, dagen efter blev de party. På söndagen kom min syster hem, och den 22 o 23 stress-shoppade vi hela dagarna på stinsen. Hann med några öl med mina söta vänner på kvällarna. Oooh, och det var på just en sån kväll som jag och Johanna bevittnade något väldigt spännande.

Jag och Johanna stod alltså ute på paddys veranda, klockan var ca18.25. Då springer tre grabbar förbi, mot tåget liksom. Så jag tänker att de ska hinna med tåget. Fast så har dom halsdukarna uppdragna för ansiktet och så bär dom en konstig röd väska. Jag säger, lite på skoj, till Johanna "Är det en bomb eller?"  hon svarar "vad tror du, det är ju malmvägen..."  Vi skrattar lite och kollar sedan efter dom och konstaterar att dem springer förbi tåguppgången. Så dem skulle alltså inte med tåget. Jag blir lite "men gu, va konstigt...va gjorde dom egentligen" Men johanna säger lungt "eeh, dom hade säkert snattat nått från sollentuna C" Så fimpar vi och går in...Det är ganska roligt för när vi kommer in säger vi inget till filippa och semir som sitter och väntar inne på puben. Men så en kvart eller nått efter det så kommer en servitris fram och frågar "Har ni sett nånting skumt här utanför, om ni har vart ute nått?" Då plingar det till i våra hjärnor och vi brister nästan ut "jaa, det va tre snubbar som sprang förbi med nån konstig väska" då säger servitrisen att vi ska gå och snacka med polisen som står upp vid torget. Så jag och Johanna nästan springer upp till torget för att se en massa polisbilar. Vi går fram till en av poliserna och får fram typ "eeh, vi såg tre stycken som sprang väldigt fort...typ..dom hade nån väska också..." Jag och Johanna blir fort in skuffade i varsin polisbil, med varsin polis. (Jag har aldrig suttit i en polisbil, så de va lite coolt:)) Så börjar polisen ställa massa frågor om hur gärningsmännen såg ut och blablabla. Jag, som inte hade någon aning om vad det var som hade hänt och fortfarande trodde att dem hade snattat nått, tyckte att det var lite konstigt att polisen tog det så seriöst. Gärningsmän liksom....för mig såg dom ut som småkids från malmvägen. När polisen ställt alla frågor och upprepat mina svar för mig, ungefär tre gånger, får jag äntligen återvända till min öl nere på paddys. Filippa som var på toa när vi försvann undrade ju va fasen som föregicks. Och det undrade jag också tills Johanna berättade att hon hade fått veta att det var en värdetransportrån! Och vi var tydligen de senaste, och mest troliga vittnena eftersom de sprang så nära förbi oss. Roligt att jag har en pojkvän som är livrädd för Stockholm, och så händer detta när man är hemma. Han kommer ju aldrig åka till sthlm igen.

Ojoj, så kan de gå. Men nu fortsätter jag. På julafton var jag hos min mormor, med min mammas släkt. Det var jätte mysigt och den fina julmaten gick ner såklart. Jag och johanna hade bestämt att vi skulle ta en öl denna julafton också, så vi drog till medborgarplatsen och drog in på första bästa stället (eftersom jag var otroligt kissnödig...) Även fast Johannas syster sa att vi fick skämmas för att vi var på detta ställe så hade vi väldigt trevligt där, och det är första gången på säkert ett halvår som jag blev riktigt bakis dagen. Det var lite synd eftersom jag egentligen skulle ut då med. Och på juldagen hade vi också en till julafton, eftersom pappa och farbror behövde jobba på julafton. Och då vart det julklappar och julbord all over again. Riktigt mysigt blev det trots att jag var bakis i början.

Dagen efter blev det fika med Limpan och sedan middag med Johanna. Sen i förrgår åkte jag till Sundsvall med pappa och gick på en föreställning av snövit, där min syster är med. Hon var en av dvärgarna och det var riktigt roligt! Sen igår badade jag och pappa i poolen på hotellet och hämtade sedan min älsklings henke på buss station i sundsvall för att sedan fara hem till falun! Så nu är jag hemma:D

Hade velat träffa alla mina vänner lite mer, men jag hoppas att jag får chansen att se dem snart igen.
 Detta inlägg blir för långt med bilder så jag gör ett till med lite bilder:)

PUSSOKRAM!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0