Let It Burn!

Såå, idag har vi börjat med klippfördjupning. Vi har alltså fått råmatrialet från "Gustaf den trejdes äktenskap" och så ska vi klippa ihop och ljudlägga och grejja som vi vill. Jag och Henke jobbar i team. Undrar om det är bra eller dåligt...vi har inte jobbat så mycket tillsammans förut. menmen, idag va det ju julsändning i student-tv. Det gick väl sådär...jag och sebastian hade köpt julklappar till programledarna som de inte visste om, så mitt i sändningen skulle jag(som studioman) komma in och lämna de till dem. Men dom vart så paffa och stressade så dom fortsatte typ "jaaa, men spexet ska ha en grej den 12:te..." Men det var inte det värsta....utan det absolut värsta som skulle kunnat slutat riktigt illa var att vi hade jennifer och therese som stod och bakade pepparkakshus och mitt när jonas(programledaren) ska avsluta programmet genom att sjunga en låt, så ser jag hur nån av tejerna tar ett tomtebloss och ska sätta framför pepparkakshuset, DÄR DET LIGGER MASSOR MED BOMULL! Jag tänkte verkligen "fan, nejnejnejnejnej!!!" Så POFF sa det, så började allt att brinna. Dom i kontrollrummet fattade ju ingenting, för alla kameror tog ju jonas för att han skulle börja sjunga. Men kameramännen springer typ fram och hjälper och programledarna märker ju att det brinner också så Bildproducenten skriker ju i lurarna till kameramännen "filma elden, säg åt jonas att fortsätta spela!!" Så jag skriker typ till jonas att fortsätta och någon kamera springer tillbaka för att fort ställa in bilden till branden(allt för tv). Det kändes som att det brann ett tag, fast det gick nog fort över. Det blev ett jäkla roligt avslut på en sändning iallafall. Gå in imorrn och kolla på http://www.falustudent.se/sv/taxonomy/term/213  !!


En till rolig grej är att den fina julgranen, som stod i studion, fick jag ta hem efter sändningen. Så nu har jag och Henke en alldeles egen julgran hemma:)




Jag och Sebastian(som är ordförande för student-tv) spelade in en julhälsning till alla tittare eftersom det är vi som är tha shit liksom...här sitter vi och redigerar den...

 




Men lova att titta på våran sändning, den är lite rolig asså:)



Kommentarer
Postat av: maria

I will..

2008-12-09 @ 00:49:08
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0