You Can't Always Get What You Want

Första advent
Jag skulle inte vetat om att det var första advent idag om det inte vore för Christina som sa det igår i telefonen. Tur att hon sa nått för annars hade jag ju missat pepparkaksbaket, den varma chokladen och lussebulls-ätandet, tändningen av det första ljuset...hm, nää förresten vi gör inget speciellt idag. Jag vill inte baka för ingen kommer äta upp det, vill inte dricka choklad eller äta lussebullar för vi har inget av det hemma och jag vill inte handla idag igen och jag kan inte tända den första ljuset för vi har ingen adventsljusstake. Inget mys här inte!  Nu vill jag nog vara hemma i sthlm hos mamma och pappa istället och julpynta eller nått. Nä, jag ska nog till skolan och redigera. Henke ligger fortfarande och sover, han vet nog inte att det är första advent. Fin dag...










Hihi, efter jag skrev inlägget igår, och henke hade laddat med två filmer, fick jag såklart ryck och bara behövde festa lite:) Så jag åkte till Denisa och så gick vi på krogen sen. Inte så tråkigt iaf...


Kommentarer
Postat av: Pappa

Nä det blir igen Hultsfred för mej heller:)

Igår fixade vi med adventsljusstakar i fönstren och smuttade på lite glögg....mums! Stina for upp till Sundsvall idag på morgonen..vet inte hur länge hon skall vara där...kanske enda till 18 dec. Hade varit härligt att choklada och bulla med dej igår.

Snart ska fixa granen men väntar nog tills ni pyntningsproffs tar vid med det mer seriösa pyntandet:)

Numer finns det räkor! i guldfiskskålen...dom andra fiskarna tog slut...

Ha så kul med inspelandet i veckan.

Puss och kram

Pappsen

2008-12-01 @ 17:38:14
Postat av: mamma

Åh vad jag saknar min Kajsa!!!! Jag har fixat lite hemma,du vet adv stjärna,ljusstaken i köksfönstret. Men bryr mig inte om att baka heller...är ju ingen som äter....

nu ska jag jobba

pusspuss

2008-12-01 @ 20:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0