Babben&Jag




C-uppsats...statist...mia törnblom...tv, verkligehet...gränserna suddas ut...KÖR!


Jo, jag och Sebastian drog till tv-huset igår för att intervjua en Ulla och en Mona. När vi skulle börja vår intervju med Mona så ringer hennes mobil och hon vi hör henne bara säga "statister, jaaamen de har jag två här!!" sen vänder hon sig till oss och frågar typ "skulle ni bara kunna va statiser där nere hos babben, det blir kul...OKEJ va bra!" vi hann knappt titta på varann så var vi nere och blev presenterade för hela babben crew. Då får vi också förklarat att det är genrep och att vi ska spela gästerna som kommer dit. Jag förvandlas alltså till Mia Törnblom och Sebastian blir Runar!! Vi blir mickade sådär seriöst, när dom verkligen sätter på oss micken, inte som i student-tv då ljud bara "eeh, här är en mick..sätt på den själv!". Sen får vi dansa runt i greenroom där han Ola(rederiet) håller på. Sen blir vi en och en uppropade in i studion. Mina ben vek sig nästan när jag skulle ta mig fram till Babben och scenen till ett jubel av några kameramän, ljud och ljus och andra studiomänniskor. Men när jag kom fram till Babben log hon bara och kramade mig och sa "väälkommen hit Mia". Jag blev helt överlycklig att få en kram av Babben, jag gillar henne skarpt. Men så körde vi igång med intervjun. Jag svarade så gott det gick och är glad att jag ens fick fram några ord alls! Efter mig så roppade dom in Runar och Sebastian gick självsäkert in, helt inne i rollen...han vinkade tillochmed till den obefintliga pubilken. Efter dom hade snackat en stund så skulle jag och Runar köra nått test, om vi coachade på olika sätt. Babben läste upp typ ett brev från "Mona Sahlin" där hon klagade massor på sitt jobb och sånt. Då sa jag bara åt henne att skärpa sig, hon har ju ett välbetalt jobb. Så fick Runar ett brev av Svennis där de stod typ att han var sparkad igen och att damerna inte längre var så på han. Då sa Runar att om han skulle hålla sig till damer i hans egen ålder så kanske det skulle ordna sig (något som babben faktiskt använde sig av sen när den riktiga Runar va i studion) Efter intervjuerna så tänkte jag "skönt att vara klar..." men icke, då skulle vi ju självklart upp i Heta stolen! (ni vet där man blir torterad av dålig humor tills man tycker så synd om dem som skämtar att man skrattar för att va snäll) Så när vi sitter fint på stolarna så kommer han Ola, han som imiterar och E-type in. Dom börjar skämta med och om oss, tillslut dör jag av skam så jag flinar till lite och åker ut. Runar och Jessica Andersson lyckas hålla sig och får en medalj. Efter Heta stolen fick vi ställa oss på en rad och buga och ta emot "applåderna". Sen var det bara att släppa Mia-rollen och försöka hitta sig själv igen=p Vi fick vår intervju med Mona efter det, och sen gick vi på den riktiga inspelningen av Babben&co. Kändes konstigt att just ha hängt i greenroom med alla, e-type, Jessica andersson, mia törnblom, Babben, dom där som vann dansbandskampen, han Ola, han som imiterar och framförallt Runar(!), och så ska man sitta och titta på allt som man gjort själv! MEN titta på babben på lördag!


(det är inte personerna på bilden som är med i blogg-inlägget, eller vissa av dom:))






Jag känner att det blev ett rätt komplicerat men om ni har några frågor kan ni ju alltid skriva en kommentar:)
Btw, gick även förbi Johan Glans och David Batra i svt-korridorerna. Johan is tha shit!

Idag slappar jag och ska hänga i stan med Karro, sen imorrn blir det tidigt upp för att gå på Eftertio. Tur att det är direkt så vi slipper va statister :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, Johan Glans är ju gud! Han e så tuff. Den nionde juli är jag beräknad att föda, fast jag tycker bebis kan komma tidigare faktiskt :) Bara nån vecka eller så. Pöss

2009-04-22 @ 13:29:23
URL: http://tesla.blogg.se/
Postat av: Linn

Shit va kuuuuul!!!

Vill också!!

Hinner vi ses någonting någongång tror du? När åker du hem??

PUSS

2009-04-22 @ 13:51:33
Postat av: maria

David is the shit, just so you know! :)

2009-04-22 @ 15:26:19
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0