Truth, Bitter Truth


Nu börjar jag bli frisk, och det var väl tur för vi har fått reda på att vi har en helvetes kurs. Skriftliga inlämningar varje vecka ungefär, samtidigt som man ska styra slutprojektet. Och så säger lärarna att man inte ska fokusera så mycket på projektet (filmen vi gör) utan mer på planeringen bakom så man lär sig. Fast sen när man sitter där på redovisningen så är det såklart att dom förväntar sig det bästa. Men det är ju inte så jävla lätt att göra en bra film om man inte får någon tid till att skaffa rätt skådespelare, hitta inspelningsplatser och rekvisita. Fan vad arg jag är på denna utbildning! PLUS att det dom tycker att man ska lära sig nu genom att skriva dumma jävla pm och grejer är att starta projekt typ söka pengar och grejer OCH vad är det jag och Sebastian redan gjort? JO startat ett filmprojekt och sökt pengar, vi har till och med fått pengar från film i Dalarna nu! Såå OJOJOJ vad svårt det var, det behöver man 5 veckor att skriva skit när man egentligen kan använda den tiden till att förbereda ens film. I denna utbildning har man innan varje kurs tänkt nu jäklar, nu kan jag göra en ruggigt bra film!  ICKE, då får man veta första dagen att inspelningen börjar nästa vecka och att man ska hitta skådisar, locations och rekvisita på EN vecka! ELLER så får man reda på att man ska byta material så att en annan oduglig grupp ska klippa ens material. ELLER att tre olika grupper ska rita bildmanus till samma film det blir tre olika stilar i filmen. SAMTIDIGTsom alla filmer spelas in så ska man såklart skriva typ hundra PM, tentor, uppsatser, avhandlingar o böcker! Så ni förstår min frustration och att jag har valt att jobba vidare inom tv, eftersom det är det enda jag lärt mig bra på den här skolan (pga student-tv där vi studenter lärt oss själva)

Oj vilket roligt inlägg...men jag är bara så jäkla besviken. Hoppas att jag får en riktigt bra praktikplats så att jag kan få jobb direkt så att dessa tre år var värda nått! 

Kommentarer
Postat av: Lina

Elvira älskar att pussa på Molly. Just på den bilden så pussar hon på Mollys hand men tre sekunder senare pussar hon (inte lika försiktigt) henne mitt mellan ögonen. Toka! kram på dä

2009-08-27 @ 12:24:33
URL: http://tesla.blogg.se/
Postat av: Kerstin

ojojojoj.......men du kan, det vet vi!

Älskar dig min plutta. och ha så kul däremellan

2009-08-27 @ 14:32:11
Postat av: Pappa

Wow! Det var mycket! Förstår att du känner dej pressad. Läser lärarna din block :) Puss och kram min lilla pralin :) Vi tycker du är bäst alltid! Pappa

2009-08-27 @ 18:38:55
Postat av: Pappa

och jag skrev fel blogg menar jag...alltså jag är inte så mossig så att jag tror det heter block :) har faktiskt liiite koll/ Puss fr Pappa igen!

2009-08-27 @ 22:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0