A Hand to Take Hold of the Scene

Okej dags för att äntligen skriva ett till ganska långt inlägg eftersom Flipp vart hära och det har hänt en massa.

I torsdags förra veckan kom Filippa hit, och då satt vi bara och snacka skit och kolla på tv. Sen på fredagen hade vi redovisning kl 09.00, filippa fick va hemma och sova tills efter lunch. Då visade vi våran klippning och fick väl ganska bra kritik. Sen va det bara hem och fixa ordnings sig för party!  Det var smygpremiär på kåren, så vi drog dit och dansa och hade roligt. Dagen efter slappade vi hela dagen för att sedan bli mer party, så drog vi till harrys. Det var också skoj, trots att vi nästan var nyktra. Så på söndagen slappade vi också och såg på film. Låt den rätta komma in (igeeen, men jag älskar den) och Max Payne (den sög).  Sen var det dags för Filippa att åka hem på måndagen. Det var inte alls kul, jag ville kidnappa henne och ha kvar henne hära. Det var så roligt att ha henne här! Hon lovade att komma tillbaka och ta med sig Johanna eller nån, och då blev jag nöjd. Sen hoppas jag att jag också kan åka till Sthlm snart igen, men bara så att alla vet så har Christina första tjing med mig eftersom jag inte hann se henne alls i jul.

Nu har vi ju också börjat en ny kurs, fiktionsfilm fördjupning. Det vi ska göra är att bearbeta ett manus för att sedan planera och filma det. Fast när materialet är filmat ska byta materialet med någon annans grupp, så ska man klippa den film man bytt till. Det ska bli roligt, fast när den kursen är slut är det dags för bildproduktion, teoretisk förståelse. BLÄ! Och efter den kursen blir det ännu värre, kandidatexamensarbete i bildproduktion. Det är då vi ska skriva c-uppsats och göra ett c-project!  Fast ändå, efter denna termin är jag ganska färdig med det jobbiga. Då är det bara praktik och nått mer. Sen är jag klar!

Idag håller ska vi hålla på med våran film. Vi ska ner på stan och  fika med en som ska fixa skådisar till oss. Sedan ska vi också gå till vårat kårhus för att fråga om vi får filma där. Sen ska jag och henke hänga oss kvar i stan, för vi ska käka middag ute och sen gå på bio:) Jag tror vi ska Australia, det finns ju ungefär 3 filmer att välja på här.

Imorgon är det dags för castingen, det ska bli jätte kul! Få se om det dyker upp några. Sen på kvällen är det inspark på kåren, så dit ska vi och ungefär hela falun. Det kommer va så mycket folk, men det skiter jag i!

Nu ska jag gå och väcka Henke.

(Bilder från flipps besök kommer när hon har skickat sina till mig:))



Kommentarer
Postat av: ina

wohoo! jag har första tjing.

ska nog sno dig på centralen och tvinga dig bo hos mig.. mmhm!

2009-01-23 @ 18:49:05
URL: http://choglund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0