And The Winner Is GRÖNA HANDEN!

Vilken toppen dag det var igår!
Började klockan tio när jag mötte upp Adele, sebbe, dan o josefine. Adele som jag har saknat så mycket här uppe:) Vi gick till dalarnas filmfestival för att kika på adeles film som vi spelade in i vintras. Den blev verkligen super bra! Jag längtar efter att få dvdn så jag kan visa alla. Jo, sen drog vi till stan och jag fick välja ut en ny outfit till Sebbe (kändes som om jag var fem igen och lekte med en ken-barbie:)) Fint va?



När vi hade schoppat klart i stan så gick vi till kopparhatten och drack en bira och åt en macka. Helt underbart !




Efter det satt gick vi tillbaka till filmfestivalen för att lyssna på Alexandra Dahlström (fucking åmål) som hade ett seminarium, vi fick se hennes två kortfilmer och dom var riktigt bra.



Efter seminariumet så fick man pitcha en filmidé för Alexandra, och Adelé tog tillfället i akt.



När de var klara gick vi in och käkade tacosbuffé samt lyssnade på ännu ett seminarium med vår klipp-lärare Sylvia, (klippt bla. Fanny & Alexander och många av andra Bergmans filmer) Maria Blom (regissör för bla. Masjävlar) och massa andra. Efter maten så var det prisutdelning och Adelé och Gröna handen vann priserna:

Bästa Skådespelerska - Lilla Louise var välförtjänt, hon jobba som ett djur. Tänk att jag var med och plockade ut henne!

Bästa Regi - Adele förtjänade också detta, hon är så duktig och var både regissör och producent på filmen, så hon fick slita som jag aldrig sett nån slita förr.

Publikpriset - Här får publiken fylla i ett papper på om filmen var nej, njaa, ok, bra, riktigt bra eller briljant. Det var 94 filmer som tävlade och Gröna handen vann överlägset. Typ snitt 5,7 och högsta poäng var 6!

Maria Bloms pris
- Adele var utvald av alla dessa 94 filmen att få detta stependium på 5000kr. Helt otroligt!!

Man kan säga att vi kammade hem de absolut bästa priserna!




Kvällen avslutades med öl o skoj. Fast jag festade inte så mycket för idag ska jag till sthlm över natten och fira nettan som fyller 22 år idag! Grattis min söta plutt:)  
 
(På bilden befinner vi oss i magaluf, de är därför vi ser så svettiga ut)




Fick en tradera biljett för ynka 4kr, helt toppen! Så ikväll festar jag järnet hemma i sthlm och imorrn återvänder jag till tråkfalun. hehe. 



Kommentarer
Postat av: Annika

Ibland är livet helt enkelt underbart! Kram på dig.

2009-05-30 @ 09:23:00
URL: http://pikosekunder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0