Show Me How To live

Hej.
Vi hade en rolig föreläsning idag. Tyvärr var det inget vi hade nytta av just nu i kurs men den var väldigt intressant. Det vi lära oss var lite psykologi. Jag fastnade för en speciell grej som psykologläraren sa "Man kan inte ändra på sin personlighet, man kan bara lära sig att hantera den". Han var alltså helt allvarlig och sa att alla dom dära "förändra dig själv"-böckerna inte stämmer. Coolt och lite läskigt, det känns mycket svårare att acceptera vissa saker i ens personlighet och hantera de än att bara bestämma sig att "nej, jag är inte sån längre". Hm, ni kanske inte förstår vad jag menar menmen. Jag gillar psykologi:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0